seMkin hari semakin DewaSa

Dulu farah tak rase sangat bile orang tua2 ker orang muda2 ker cakap.."usia akan mematangkan kita" sebab farah rase bese jer..farah rase macam keanak2kan jer ^_^..takde beza pun ..hehehe..
tapi dah lame ni baru farah realize..dewasa ini farah dah banyak sangat berubah..kadang2 tak sangka farah boleh berfikir secara matang..just sometimes tu bile emosi n pressure sangat2 so tak leh nak kawal..itulah yang perlu farah belajar skang iaitu menjadi seorang yang sangat sabar,. InSYAllah lau kite selalu enagt Allah dan berzikir kita bule memupuk kesabaran tu..
tapi farah bersyukur farah benar2 tak macam dulu.. dari seorang yang sangat sensitiv kepada yang lebih rasional..dari seorang anak yang manja n degil kepada seorang anak yang sangat peka pada perasaan orang tua(bukan memuji diri..sekadar berkongsi)..and adalah perkara2 yang farah baru realize betul kata orang..usia mematangkan kita becoz of penglaman2 yang kita dah lalui..

Orang yang bijak adalah orang yang menjadikan hari ini adalah lebih baik dari semalam..so semakin hari sepatutnyer semakin baik..tapi sebagai manusia biasa kita tak lari dari sikap lalai dan leka.. so Bile kite sedar tu cepat2 la mohon taubat kepada Allah..

Dulu susah nak dengar perkataan kawin dari mulut kawan2..tapi skang perkataan kawin tu da jadi biasa..semua orang nak berumah tangga ..tak kisahlah tangga batu ker or tangga kayu..^_^
excited gak farah ni bile sebut sal kawen..bukan gatal..just teringin nk berkongsi suka duka dengan seseorang yang bergelar suami..yang memahami..yang penyayang..takpe..Allah lebih mengetahui ape yang lebih baik buat kite..maka berdoa je la..yakin pada janji Allah..

huhhh..semakin dewasa dan terus meningkat usia adakah kita berfikir..berapa lama lagi kite akan hidup..cukup dah ker amalam kite..Y_Y..dah betul2 bertaubat ker atas dosa silam??semuge kite semua sentiasa terpimpin di jalan Allah..dan diberkatiNYa amin..

sekian entry kali ini..:)

8 Response to "seMkin hari semakin DewaSa"

  1. ozzy says:
    March 16, 2011 at 10:59 PM

    Assalam..

    Semua insan menginginkan pasangan utk dijadikan teman hidup..kita hanya mampu membina impian & merancang namun segalanya terserah pada yang maha kuasa utk menentukannya.

  2. farah ain says:
    March 16, 2011 at 11:03 PM

    yup are right..:D
    inSYAllah..lau ada jodoh tak kemana,,:)

  3. Cikgu Aini says:
    March 17, 2011 at 2:12 AM

    saba ye dik.. hidup penuh dugaan . jom singgah blog study akak : http://puterilearningjournal.blogspot.com/2011/03/thanks-nuffnang.html

  4. Syafiqah Nafis says:
    March 17, 2011 at 5:26 AM

    salam,dgn korg aku rsa matang kot sbb korang pggl aku akak.heheh..in fact,aku plg sensitip.org tua lagi sensitip kot!

  5. Dr. Shazwani says:
    March 17, 2011 at 1:00 PM

    nk kawen.......t'jawab yg besar........memg la rsa nk kawen tp bila muhasabah balik dri ini,rsa memg masih xlayak lg nk bergelar isteri n ibu...hmmmmm......masih perlukan msa utk bljr jd insan yg lbih baik....sama2 kita bljr yer

  6. Anonymous Says:
    March 17, 2011 at 9:27 PM

    kak puteri:thanx kakak.!!:D huhu..otey nanti kite bW..:D
    kakak iqa:hehehe..:D opkoss la..:D selamat bercuti..
    long:wahhh..seorang long berkata seperti itu..:D sungguh sanagt dewasa.:D

    _tuan punya blog_

  7. Anonymous Says:
    March 24, 2011 at 12:27 AM

    (n__n)
    hehe..

  8. Anonymous Says:
    May 13, 2011 at 6:31 PM

    sesungguhnya telah diingatkan pada setiap anak adam dan hawa..Jika sesuatu kaum itu tidak mengubah nasibnya sendiri maka tiada siapa mampu mengubahnya melainkan mereka sendiri..hijrah itu abadie..perubahan itu pasti..kerna kehidupan ini pasti berubah2 mengikut peredaran dan masa..ianya pasti dan pasti akan berubah..!!

    -senjamerah-