Adekah lelaki mengunakan ALASAN mendengar bisikan untuk mendera PASANGAN

sejak akhir2 ni..banyak kes melibatkan lelaki mendera pasangan nyer dengan alasan cemburu..
mereka tegar2 melakukan sesuatu yang sangat dasyat tanpa memikirkan kesakitan yang ditanggung oleh pasangannya,,ada yang toreh tangan isteri,,merodok kemaluan isteri ,memukul dengan tukul besi dan berbagai lagi..T_T
setelah kejadian berlaku mereka memberi alasan mendengar bisikan yang menyebabkan mereka melakukan perbuatan demikian..adakah wajar kita menerima alasan tersebut,??sedangkan si perempuan terkorban atau menerima kecederaan serius..
di manakah letaknya 9 akal yang dikurniakan oleh ALLAh untuk kaum adam untuk mereka berfikir secara waras..!!
di mana letak tanggujawab seorang lelaki untuk melindungi seorang perempuan..
di sini ada petikan yang farah ambil dari kosmo..seorang perempuan terpaksa memutuskan pertunangannya dengan lelaki yang cemburu buta,,


"Kerana mahu mengelak kejadian sama berlaku, seorang mangsa lelaki cemburu, Nor Zanariah
Zakaria, 27, nekad memutuskan pertunangannya dengan seorang lelaki yang didakwanya cemburu buta.

“Jika dahulu saya memang suka dia cemburu sebab mahukan perhatiannya. Tetapi selepas bertunang, cemburunya semakin menjadi-jadi.

“Malah, saya pernah dipukul hingga patah tangan hanya kerana tidak mengangkat telefon,” ujar Zanariah."

bagaimana kita ingin membendung perkara ini supaya tidak menjadi semakin serius dan membimbangkan??
bagaimana pula cara untuk kita kaum hawa unutk menilai pasangan kita agar tidak tersalah memilik kelak..
T_T
kepada kaum adam dan hawa,,isilah hati kalian dengan iman dan taqwa,,
jangan biarkan nafsu dan syaitan menguasai diri kalian sehinnga berlaku perkara yang tidak diingini..huhuuuhT_T

"sesungguhnya wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik dan sebaliknya.."

13 Response to "Adekah lelaki mengunakan ALASAN mendengar bisikan untuk mendera PASANGAN"

  1. iQapiQa says:
    May 8, 2010 at 7:52 PM

    so?what?
    kalo tunang ajak wat maksiat cne?jom kte siat2 kulit n lemak dye...

  2. Husna Najihah says:
    May 8, 2010 at 7:52 PM

    klu nk cemburu pun kene pada tempatnye..bkn cemburu membabi bute jer!pas2 org laen yg jd mangse..
    berpk sebelum bertindak..jgn sebab amarah n nafsu..org laen yg trime akibatnyer..gunalah anugrah yg Allah beri tuk gunekn akal sebaiknyer!

  3. Husna Najihah says:
    May 8, 2010 at 7:55 PM

    ika,klu tunang ajk wat maksiat..plihla samede 2..kawen sebab da x tahan sgt!xpun putus jer..x gune pny laki cam2..ade otak xnk pk..jahil agame!g la blaja agame dlu bru nk kawen

  4. farah ain says:
    May 8, 2010 at 7:55 PM

    ermm..
    iqa:betul2..siatkan jer kulit..bile jadi something..semua nak tarik diri,,taknak tanggujawab..
    una:entah..asal salah sikit jer,,nak salahkan ornag lain,,bukan nak tengok kekurangan pada diri,huhuhu..bile chub2 gerdk2 sweet poison dah emosi..

  5. farah ain says:
    May 8, 2010 at 7:56 PM

    una:putus jer kalu tak sesal2 lagi,,huhuhuhu:(

  6. iQapiQa says:
    May 8, 2010 at 7:57 PM

    una:btol2...
    cari psgn yg thu ilmu agama n mengamalkn ape yg dituntut agama..
    br terjamin dunia akhirat

  7. Anonymous Says:
    May 8, 2010 at 7:57 PM

    hehehe..
    1st...bg ak gelak dlu...
    2nd...bg ak nangis..iskh..iskh..

    reason:
    1st-gelak: hebat geng2 ak..alert ngn isu semasa..petah berbicara n meluah pendapat..

    2nd-nangis: cian perempuan yg teraniaya...smg kalian dapat pembelaan

    ketua geng...

  8. iQapiQa says:
    May 8, 2010 at 8:08 PM

    ketua geng aka perampas

  9. Al' Nurul Amin Mustapha Says:
    May 8, 2010 at 8:45 PM

    165

    1(ihsan)
    - perlu ada ihsan di dlm diri kite

    6(iman)
    - setiasa tny kabar iman kite

    5(Islam)
    - jaga islam dlm diri kite


    * semua ni perlu ada pd kaum adam mahu pun kaum hawa

  10. farah ain says:
    May 8, 2010 at 11:13 PM

    iqa..hahaha..sape nak bertunang,,jangan panggil ketua geng perampas,,hahaha
    amin:betul tu amin:) i like2..
    hehehe,,selamat bercuti kat umah:)

  11. Anonymous Says:
    May 9, 2010 at 10:02 AM

    dalam kehidupan ne memg sudak dijadikan lumrah akan ad kebahagiaan dan kesakitan ygkunjung tiba
    sama ada dri segi fizikal mahupun emosi
    sumenya bergantung pd dri kita bagaimana utk mengatasinya
    pd pndpt i,lelaki2 yg mendera kaum hawa ats dasar cemburu adlh xsepatutnya berlaku
    selaku kaum adam yg sepatutnya sbg pelindung,mereka seharusnya bijak dlm mengawal emosi dan tindakan
    tp
    kita xboleh jugak nk salahkan kaum adam 100%
    kadang 2 ada jugak tindakan kaum hawa dendiri ygb sgt melampau dan diluar jangkaan
    so,tepuk dada ,tanya iman
    adkah anda berada di landasan yg betol
    bak kata saudara amin
    165
    setuju dgn pandangan beliau

    (bakal menteri)

  12. Anonymous Says:
    May 10, 2010 at 12:00 AM

    x tahu nk komen pe
    x de nk idea nk ckp pe...
    tumpang lalu je lar...

  13. farah ain says:
    July 4, 2010 at 7:00 PM

    kawan2..tq 4 ur opinion:) i like!! thumbs up!!