JANGAN SELALU MEMPERTIKAIKAN....

Entry farah kali ni farah cakap pasal jangan selalu pertikaikan orang lain..dewasa ini farah dengar

“orang tuttt buat tutt ..die pk die bolehker,kalau tuttt..padan muke”
“tunjuk jer baik tu..padehahal tutttt”
“sakitnyer hati aku,,die memang ske tutttt”
“tengok tu kan aku da kate…”
“sekejap jer tu die berubah pastu….tutt ar balik…”
“berlagakjer die tuh,,”


Bagi farah kite tak layak menilai seseorang itu kalau kite tak kenal sape die..kenape die buat sesuatu perkara itu..jangan cepat melatah ape yang orang lain buat..sesungguhnya mereka lebih kenal diri mereka,,ape yang kiter patut buat,,nilai diri kite..kenpa org buat kite or something berlaku kat kiter..mungkin kiter penah buat something kat orang..jangan suke salahkan orang lain..diri kita juge tidak smepurna..jangan suke menilai orang ikut sesedap rase pastu sebarkan,,jangan lupe ..kehidupan bukan hanya disini,,kita bakal ade keluarga,ada anak n ada pasangan masing2,,bile2 mase buleh terjadi kepada keluarga kite sendir,,bertindaklah menggunakan akal dan jadikan Alquran dan al-sunnah sebagai panduan..jangan suke mengata orang..ini tak betul,,itu tak betul..BETULKAH KITER???HEBATKAH KITER??muhasabah diri sebelum mengata orang,,ini tak asal orang buat sket..complain sini,mengadu sane sini..macam ni kah org islam??macam ni kah melayu??sedarlah,,diri kite juge tidak sempurna,,terimalah ketidaksempurnaan orang lain juge..kerana kite hanya seorang hamba,,dan tetap akan kekal sebagai hamba kepada Allah,,tiada yang hebat pade kite,,semuanya adalah milik Allah,,,

7 Response to "JANGAN SELALU MEMPERTIKAIKAN...."

  1. iQapiQa says:
    March 5, 2010 at 1:54 AM

    kuntom...
    iqa xpham ape kuntom nk ckp ni..
    kuntom bleh xplain personally x..
    iqa sllu ktggaln dlm sume hal..
    ehheehehhe

  2. farah ain says:
    March 5, 2010 at 3:45 AM

    ok cik iqapiqa sayang:)

  3. Husna Najihah says:
    March 5, 2010 at 5:45 AM

    jgn pertikai lebeyh2 klu diri i2 tdk sebagus mane....(mcm bajet bgus plak..:o)
    muhasabah diri i2 penting kn dear..:)


    Allah is watching u...beware!:P

  4. farah ain says:
    March 5, 2010 at 8:52 PM

    una:tula,,bak kate puan hasni kan..paling susah nak terapkan nilai,,Allah itu ade melihat kita,,sentiase,,
    kiter kene berusaha!!!yeahh!!!

  5. Anonymous Says:
    March 7, 2010 at 8:11 PM

    wlaupun kite sll kate kite x nk ngata org,x mau lg cite keburukan org..tp dalam kite x sedari, mesti kite wt jugak...
    huhuhuhu...susah nk elak smua 2...
    sbb kite nie insan biase..hamba yg kerdil...


    *percaya_ALLAH*

  6. Anonymous Says:
    March 30, 2010 at 7:27 AM

    salam..

    insyaallah jodoh ditngan allah..
    ini semua cabaran yg terpaksa ditempuh oleh umatnya..
    terima qada` n qadarNYa..

  7. sweet guy Says:
    May 11, 2010 at 12:09 AM

    ha'ah lah....
    kurang memahami apa yg adik kuntum cuba smpaikan di sini...
    explain lar a little bit more adik..