BILA CINTA MANUSIA DIAGUNGKAN DARI CINTA PADA ILLAHI...

Farah sekarang tengah konfius and keliru,,haha,,bukan sebab ape,,farah jadi pelik zaman sekarang ney,,,Kenape remaja kite yang bakal memimpin Negara yang diwar2kan sebagai “Negara islam” seperti tidak berfikir panjang,,mungkin ia terjadi juga pada farah tp farah tak perasan,,tapi sekadar renungan bersama,,maaf pada pembaca yang terasa..tidak terlintas untuk merasa ape yang ingin dirasa ^_^..buat tatapan rohani kite bersama. ..remaja sekarang seperti mengagungkan cinta manusia dari cinta ilahi..adakah itu wajar?? Kenapa ye farah berkata begitu, apa yang farah lihat,pandang n jenguk2^_^,bila orang tu dah sayang somebody die cube lakukan y terbek untuk untuk psangan nyer hingga lupe pada keburukkan pasangan nya,,semuanyer baik..semuanyer sempurna,malah tidak ditegur jika lakukan kesalahan,,sayang punya pasal,berhabis duet takpe,habis masa takpe..jangn awek lari sudah..TAPI..apa usaha kite untuk dekatkan diri dengan Allah,,usaha kite DAPATKAN cinta Allah??adakah kiter sentiasa memikirkan jalan untuk MENAMBAH CINTA pada Allah,,atau hanya pikirkan supaya kekasih kite sayang pada kite??mana lagi penting sahabatku,, farah juge sedang menasihati diri sendiri,,
Kadang2 pelik,,time2 magrib,,kusyuk mereka,,bukan di masjid atau di surau,,tapi kusyuk berdating sana sini,,huhuhu..farah tak jeles pun,,kadang2 rase nak menitiskan air mata apabila mendengar cerita mereka yang gile2 obses pada cinta manusia,,fikirlah,,fikir dalam2,,JANGAN BIAR HATI tolak pada kebenaran,jangan biar hati tolak pada dakwah yang org lain sampaikan,,jangan bg alasan diri masih muda dan tak perlu pk semua tu..farah jadi takut n tergiang2 kata2 puan hasni,lecterurHCI.”Saya cukup benci org yang terang2 tak takutkan Allah”..tibe2 farah tersedar dari konsep itu,konsep takutkn Allah,,YANG KITE TAHU TAPI KADANG2 KITE LUPA..farah jadi terfikir untuk mengukur dimana posisi farah sekarang,,adakah farah golongan yang tk takutkan Allah??jauhkan la farah dari sifat2 itu,,sifat2 mazmumah..cube memperbaiki diri dari sehari ke sehari..
Sahabatku,,kematian itu pasti datang,,jadi janganlah gentar,,cume usaha kite untuk meghadapi kematian dan hari selepas kematian adalah penting,,jangan bertangguh untuk melakukan kebaikkan kerana syaitan tidak lupa pada tugasnyer untuk menyesatkan anak adam..jangan dirisau pada cinta dunia,,cinta yang hanya melalaikan,,JANGAN BIARKAN HATI KITE GELAP hingga sanggup menolak kebenaran..farah juga insan biasa,,yang sering juga melakukan kesalahan,,tapi rasenyer tidak salah untuk mencoretkan sesuatu untuk dijadikan iktibar,renungan bersama,,kerana kite semua adalah saudara seagama

6 Response to "BILA CINTA MANUSIA DIAGUNGKAN DARI CINTA PADA ILLAHI..."

  1. Ahmad Izzuddin Yusof says:
    February 4, 2010 at 12:01 AM

    Lumrah manusia cintakan sesuatu yang dia nampak dihadapan mata... dan apabila ia makin menjauh, kadang2 ia tetap ada, tapi mungkin juga ada

  2. farah ain says:
    February 4, 2010 at 1:26 AM

    cinta itu memang fitrah,,tapi jika tak disalurkan pada jalan yang betul,,cinta itu hanya sia2,,hanya mainan dunia,,jadikan lah cintamu,,cinta di taman syurga:)

  3. Anonymous Says:
    February 4, 2010 at 10:22 AM

    luv is very complicated...huhuhu..penuh dgn 1001 rahsia..
    cinta 2 suci n adlah slh 1 anugerah allah pada hambanya...
    cuma manusia ini yg jadikan cinta 2 jd dosa..
    huhuuh..

  4. farah ain says:
    February 4, 2010 at 3:37 PM

    thats right sayangku wa,,,:)

  5. Anonymous Says:
    February 4, 2010 at 9:56 PM

    -----------------ATTENTION------------------jom 2run surau!!!!
    dengar tazkirah reramai...
    penuhkan surau farabi dgn dak2 sains comp....
    hidup sains comp!hidup FITS!....

    iklan ini ditaja KHAS oleh:
    -GENG CHUBBY2 SWEET POISON -
    (iklan dibyar oleh ketua geng..hehehe.. dgn izin laluan tuan punya blog..hehehe)

  6. farah ain says:
    February 5, 2010 at 2:47 AM

    betol2,,hehehe jom turun suwau ramai2..hehe..seronok..hehehe..dapat banyak pengajaran,,isi rohani..hehehe..ermm..tapi arini aku tak tuwun wa,,hehehe..ade hal cket,,insyAllah lain hari,,aku turun lagi..