penantian mungkinkah hanya sia-sia,,

di sini..
di sudut ini...
aku masih lagi tetap aku..
masih mencari sinar2 kebahagiaan,,,
yang aku rasa semakin pudar..
bukan aku tidak mengakui cinta dan rahmat Illahi,,,
tapi hati duniawi ini masih sepi...
perlukah aku pedulikan semuanya...
dalam kesamaran,,,
ketika semakin redup mataku ingin mencari kebenaran..
datang tangan menghulur...
memberi kata dengan setiap senyuman,,
memberi definisi hidup yang sangat simple,,,
terpujukah aku dengan kata2 itu,,
atau hanya sekadar bunga layu menghias hati..
namun,,sedikit terrkesan hati ini...
perjuangan tetap perjuangan,,,
anak adam tidak boleh kalah dengan hasutan..
sekadar bisikan yang sia2,,
lemahkah aku???
saat ini,,aku bisa berdiri,,
kerana Tuhan,,kerana pengorbanan seorang ibu tua,,
jua seorang yang bergelar sahabat,,,
kadang2,,ku pinta Allah memberiku teman yang dapat memimpin hati ini..
lupakah aku pada pimpinan penciptaku sendiri??
hebatkah manusia yang lemah hingga harapanku terlalu tinggi..
jatuhku jua kerana insan yang aku sayang,,,
apa perlunya aku mendambakan lagi tangan itu...
mereka jua hamba pada penciptaku...
ayuh bangunlah...bangunla anak adam...
jangan kau pandang pada kecewanya dunia..
pandangla pada sinar harapan..
padanglah pada kuasa Tuhan,,
aku yakin,,,
kau mampu meniti liku2 hidup berduri...
jangan kau titiskan lagi air mata itu..
kerana pengorbananmu tidak sepahit pengorbanan ibu tua mu...
bangunla sayang,,,seperti kata ibu..
jangan kecewa pada harapan..
teguh pada imanmu sendiri...
teguh pada cinta terhadap Illahi...
pasti jalan mu itu sungguh terang,,,^_^

0 Response to "penantian mungkinkah hanya sia-sia,,"